هدف از وجود بازاریابی اجتماعی در شبکه های اجتماعی این است که رابطه ی بین انسانیت ومحیط زیست را نگه دارد این مهم ترین کار بازاریابی اجتماعی است که بازاریابیهای دیگر در کنار کسب وکار این رسالت اجتماعی واخلاقی را حفظ کنند.مشاوره کسب و کار کمک شایانی در شناسایی مسئولیت های اجتماعی می نماید . بازاریابان گاها موظف هستند که معیارهای گاه مخالف منافع شرکت مانندسودآوری و ... خواست مصرف کنندگان را تامین کنند. براساس نظریه پرفسور نانسی: بازاریابی اجتماعی فرایند و روندی است که از اصول و تکنیک های بازاریابی در جهت تاثیر قرار دادن رفتار گروه های مورد هدف به طوری که هم به نفع جامعه و هم به سود شرکت باشد. بازاریابی اجتماعی تاثیربر رفتار مصرف کنندگان و در نهایت تغییر رفتار مصرف کنندگان به صورتی که منفعت خود و جامعه را در برداشته باشد
نتیجه گیری
هدف نهایی بازاریابی اجتماعی ارتقاء سطح آگاهی جامعه و مردم می باشد و نه فقط کسب منافع اقتصادی بازاریابی اجتماعی به صورت عمده در جهت ارتقای بهداشت عمومی تلاش می کند. آینده کمپین های بازاریابی اجتماعی در جهان مختص به موضوعات مرتبط با سلامت و محیط زیست در جهان خواهد بود. در زیر سعی شده است با تصویر برخی از کمپین های بازاریابی اجتماعی که در جهان اجرا شده است
بازاریابی همهمه ایی وبازاریابی آنلاین با وجود اینترنت توانسته اند شرایط رو برای خود در جایی بزرگتر فراهم سازنند. آنها با تبلیغات وسیع تری در وبلاگ ها توانسته اند مشتری و خواننده را متوجه محصول وبرند خود کنند و اشتیاق وتوجه آنها را بالا ببرند.خوانندگان تجزیه و تحلیل محصول این امکان را دارند که بر روی اینترنت انجام دهند و پرسش ها و سوالات خود را در شبکه های اجتماعی مطرح نمایند اتاق های گفتگو و انجمن های گفتگو مکان های مناسبی برای بحث و بررسی همه جانبه یک کالا می باشد مزایا و معایب یک کالا به سرعت در فضای اینترنتی قابل انتقال می باشند برای تکمیل همهمه ایجاد شده بسیاری از شرکت ها اقدام به تهیه ویدئو کلیپ و ویدئو از محصول خود می کنند که بر روی وب سایت شرکت و یا سایت هایی که مختص ارائه ویدئو می باشند منتشر می شوند با بکارگیری استراتژی بازاریابی همهمه ای ممکن است نیازی به تبلیغات به روش سنتی نباشد مدیران بازاریابی شرکت ممکن است واکنش ونظرات مصرف کنند گان از محصول و خدمات به تعداد محدودی از مخاطبان مورد سنجش قرار بگیرد یک کمپین موفق بازاریابی توانایی کاهش هزینه های تبلیغاتی برای شرکت را داشته باشد .
رابطه میان استراتژی بازاریابی همهمه ای با بازاریابی ویروسی به صورت محسوس و شفاف مشخص نیست به طور کلی این دو روش از روش های بازاریابی و فروش از استراتژی های در یک راستا تشکیل شده است و تفاوت چندانی با هم ندارند د رواقع بازاریابی ویروسی تلاش می کند تا همهمه را تا آنجا که امکان دارد برای افزایش سرعت انتشار پیام تقویت می کند ترکیب این دو استراتژی بسیار اثرگذارتر کارآمدتر خواهد بود در واقع همهمه و بازاریابی ویروسی هر دو روش استفاده از مشتریان در فرایند تبلیغات به طور خودکار می باشد زمانی بازاریابی ویروسی موفقیت مورد نظر را کسب می کند که از طریق افزایش صحبت های مثبت پیرامون محصول و خدمات تولیدی افزایش یابد بنابراین میتوان نتیجه گرفت بازاریابی همهمه ای و ویروسی به یکدیگر متصل هستند به طوری که لازمه همهمه برای موفقیت بازاریابی و فروش ویروسی لازم و ضروری است .
معنای چابک در توانایی وقدرت ومهارت و سریع جواب دادن و در تکامل وسازگاری با هر تغییر محیط بیرونی است.تمام مدیران برای نگه داشتن موفقیت خود در بین سازمان ها وشبکه های دیگر باید از یک چابک استفاده کنند چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد، در بازار پویای امروز مواجه است. بیل گیتس بنیان گذار و مدیر مایکروسافت می گوید: اگر سازمان ها بتوانند با چابکی و زیرکی سازوکارهایی ایجاد، تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیر قابل پیش بینی در بازار هدف خود باشند. اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز است.
یکی از مهمترین هدفها در بین بازاریابان چابک جلب رضایت مشتری از طریق شبکه های اجتماعی مثل بازاریابی انلاین، بازاریابی محتوا وغیره .....و ارسال وانتشار آن بطور پیوسته و به موقع است. واین جزء خدمات بازاریابی است که باعث حل مشکلات او می شود.