بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی اجتماعی و هدف آن

ویژگی مهم بازاریابی اجتماعی


هدف از وجود بازاریابی اجتماعی در شبکه های اجتماعی این است که رابطه ی بین انسانیت ومحیط زیست را نگه دارد این مهم ترین کار بازاریابی اجتماعی است که بازاریابیهای دیگر در کنار کسب وکار این رسالت اجتماعی واخلاقی را حفظ کنند.مشاوره کسب و کار کمک شایانی در شناسایی مسئولیت های اجتماعی می نماید . بازاریابان گاها موظف هستند که معیارهای گاه مخالف منافع شرکت مانندسودآوری و ... خواست مصرف کنندگان را تامین کنند. براساس نظریه پرفسور نانسی: بازاریابی اجتماعی فرایند و روندی است که از اصول و تکنیک های بازاریابی در جهت تاثیر قرار دادن رفتار گروه های مورد هدف به طوری که هم به نفع جامعه و هم به سود شرکت باشد. بازاریابی اجتماعی تاثیربر رفتار مصرف کنندگان و در نهایت تغییر رفتار مصرف کنندگان به صورتی که منفعت خود و جامعه را در برداشته باشد

نتیجه گیری

هدف نهایی بازاریابی اجتماعی ارتقاء سطح آگاهی جامعه و مردم می باشد و نه فقط کسب منافع اقتصادی بازاریابی اجتماعی به صورت عمده در جهت ارتقای بهداشت عمومی تلاش می کند. آینده کمپین های بازاریابی اجتماعی در جهان مختص به موضوعات مرتبط با سلامت و محیط زیست در جهان خواهد بود. در زیر سعی شده است با تصویر برخی از کمپین های بازاریابی اجتماعی که در جهان اجرا شده است

ویژگی اینترنت وبازاریابی


اینترنت و گسترش بازاریابی همهمه ایی

بازاریابی همهمه ایی  وبازاریابی آنلاین  با وجود اینترنت توانسته اند شرایط رو برای خود در جایی بزرگتر فراهم سازنند. آنها با تبلیغات وسیع تری در وبلاگ ها توانسته اند مشتری و خواننده را متوجه محصول وبرند خود کنند و اشتیاق وتوجه آنها را بالا ببرند.خوانندگان تجزیه و تحلیل محصول این امکان را دارند که بر روی اینترنت انجام دهند و پرسش ها و سوالات خود را در شبکه های اجتماعی مطرح نمایند اتاق های گفتگو و انجمن های گفتگو مکان های مناسبی برای بحث و بررسی همه جانبه یک کالا می باشد مزایا و معایب یک کالا به سرعت در فضای اینترنتی قابل انتقال می باشند برای تکمیل همهمه ایجاد شده بسیاری از شرکت ها اقدام به تهیه ویدئو کلیپ و ویدئو از محصول خود می کنند که بر روی وب سایت شرکت و یا سایت هایی که مختص ارائه ویدئو می باشند منتشر می شوند با بکارگیری استراتژی بازاریابی همهمه ای ممکن است نیازی به تبلیغات به روش سنتی نباشد مدیران بازاریابی شرکت ممکن است واکنش ونظرات مصرف کنند گان از محصول و خدمات به تعداد محدودی از مخاطبان مورد سنجش قرار بگیرد یک کمپین موفق بازاریابی توانایی کاهش هزینه های تبلیغاتی برای شرکت را داشته باشد .

تطبیق بازاریابی همهمه ای با بازاریابی ویروسی

رابطه میان استراتژی بازاریابی همهمه ای با بازاریابی ویروسی به صورت محسوس و شفاف مشخص نیست به طور کلی این دو روش از روش های بازاریابی و فروش از استراتژی های در یک راستا تشکیل شده است و تفاوت چندانی با هم ندارند د رواقع بازاریابی ویروسی تلاش می کند تا همهمه را تا آنجا که امکان دارد برای افزایش سرعت انتشار پیام تقویت می کند ترکیب این دو استراتژی بسیار اثرگذارتر کارآمدتر خواهد بود در واقع همهمه و بازاریابی ویروسی هر دو روش استفاده از مشتریان در فرایند تبلیغات به طور خودکار می باشد زمانی بازاریابی ویروسی موفقیت مورد نظر را کسب می کند که از طریق افزایش صحبت های مثبت پیرامون محصول و خدمات تولیدی افزایش یابد بنابراین میتوان نتیجه گرفت بازاریابی همهمه ای و ویروسی به یکدیگر متصل هستند به طوری که لازمه همهمه برای موفقیت بازاریابی و فروش ویروسی لازم و ضروری است .

نکاتی از بازاریابی انتظار

طراحی دربازاریابی انتظار

بازاریابی انتظار به مکان و جایگاه و نوع مشتریان بستگی دارد.محدود به اینکه شما منتظرید یا اینکه به تبلیغی توجه میکنید نیست .پس ای نوع بازاریابی همیشه ایده آل نیست .برای اینکه تاثیر بهتری از این بازاریابی انتظاررا ببینید حتما نکات مهم آن را در نظر بگیرید. 

جامعه وهدف بازاریابی چه کسانی هستند؟

د رمرحله اول باید جامعه مخاطب و هدف خود را مشخص کنیم که د رچه رده سنی و جایگاهی می باشند والدین، بچه ها، نوجوانان، جوانان و بازنشستگان و ... باید به صورت دقیق مشخص شود و براساس آن برنامه استراتژی بازاریابی انتظار پرداخته شود

مکان و زمان یابی مناسب تبلیغات دربازاریابی

همه محصولات د رتمام زمان ها به کار نمی آیند بسیاری از افراد محصولات مختلف را در مکان های خاصی خریداری می کنند برقراری ارتباط تبلیغاتی در مکان و زمان مناسب و صحیح را باید مورد توجه قرار دهیم میزان دفعات نیازبازدید برای اشباع شدن مخاطب گاهی زمان ها برای اشباع یک مخاطب نیاز است که چندین بار تبلیغ دیده شود در دیجیتال مارکتینگ باید دقت کنید که به چه میزان باید آگهی خود را نشان داده شود تا تاثیر گذار باشد

روش کار در بازاریابی مستقیم


مفهوم وکار بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم یک تاکنیک تهاجمی به حساب می آید که با دراختیار داشتن راههای ارتباطی  میتواند با مشتریان جدید ارتباط برقرار کند. با درنظر گرفتن جوامع واهداف  وتولید میتوان از روشهای ارتباطی مثل تلفن،ایمیل، ملاقاتهایی رودررو، پیامکها وغیره اارتباط را برقرار کرد. بازاریابی مستقیم می تواند در مورد مشتریان فعلی یا گذشته هم اجرا شود. عامل کلیدی در بازاریابی مستقیم "فراخوانی برای اقدام" است که کمپین های بازاریابی مستقیم باید پیام انگیزاننده یا فریبنده ای به مصرف کنندگان برای دریافت پاسخ (ACT) ارائه دهند

انواع بازاریابی مستقیم

سه نوع اصلی از بازاریابی مستقیم عبارتند از: • بازاریابی تلفنی :از بازاریابی مستقیم است که شامل بازاریابی محتوا تماس با مردم در خانه و یا محل کار به منظور درخواست برای نظرخواهی و یا برای مقاصد فروش است 
 • بازاریابی ایمیلی: این شکل از بازاریابی مستقیم مصرف کنندگان را از طریق پست الکترونیک شان مورد هدف قرار می دهد مانند دیجیتال مارکتینگ .
• بازاریابی مستقیم پستی: تبلیغات چاپی به طور مستقیم به آدرس منزل و یا محل کار فرستاده می شود.


شناخت بازاریابی چابک

توضیحی در مورد بازاریابی چابک

معنای چابک در توانایی وقدرت ومهارت و سریع جواب دادن  و در تکامل وسازگاری با هر تغییر محیط بیرونی است.تمام مدیران برای نگه داشتن موفقیت خود در بین سازمان ها وشبکه های دیگر باید از یک چابک استفاده کنند چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد، در بازار پویای امروز مواجه است. بیل گیتس بنیان گذار و مدیر مایکروسافت می گوید: اگر سازمان ها بتوانند با چابکی و زیرکی سازوکارهایی ایجاد، تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیر قابل پیش بینی در بازار هدف خود باشند. اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز است.

بازاریابی چابک واصول آن 

یکی از مهمترین هدفها در بین بازاریابان چابک  جلب رضایت مشتری از طریق شبکه های اجتماعی  مثل بازاریابی انلاین، بازاریابی محتوا وغیره .....و ارسال وانتشار آن بطور پیوسته و به موقع است. واین جزء خدمات بازاریابی است که باعث حل مشکلات او می شود.

  •  آنها از تغییر استقبال و برای آن برنامه ریزی می کنند و بر این باورند که توانایی شان در پاسخ سریع به تغییر، یک مزیت رقابتی است.
  •  بازاریابان چابک، برنامه های بازاریابی را در اغلب موارد، از هر چند هفته تا دو ماه، با اولویت زمانی کوتاهتر ارائه می دهند.
  •  بازاریابی قوی نیاز به هم ترازی نزدیک با کسب و کار دارد. و فروش و توسعه به افراد انگیزه می دهد برنامه های بازاریابی بزرگ خلق کنند. به آنها محیط و حمایتی که نیاز دارند را بدهید، و به آنها اعتماد کنید تا کار را به درستی انجام دهند.
  • بازاریابی چابک، نیازمند نگه داشتن یک روند ثابت است.
  • در استراتژی بازاریابی چابک، از شکست نترسید، فقط دو بار به یک شیوه شکست نخورید.
  • توجه مداوم به اصول بازاریابی باعث افزایش چابکی است.