بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

شناخت و بررسی محرک های احساسی در بازاریابی

سعی کنید در کسب و کار خود یک سری از عوامل را در نظر بگیرید و با دقت به آن توجه کنید این اقدامات به این شکل هستند که به اطراف و عواملی که احساسات را تعیین میکند توجه کنید و شناسایی کنید.  به عنوان مثال می توانید اتاقی که در آن هستید را بررسی کنید، به افراد آن اتاق توجه کنید و عکس العمل های آن ها را زیر نظر بگیرید و یا به سایر عوامل محیطی دقت کنید. در هنگام این بررسی ممکن است متوجه شوید که فرد کناری شما با ترشرویی و ابروهای بالا انداخته همان فردی است که باعث نا امیدی شما شده است در این زمان شما توانسته اید محرک تاثیر گذار براحساسات خود را شناسایی کنید و بعد از مرحله شناخت منبع محرک خود می توانید  با روش های  فن مذاکره در جهت  کاهش و در نهایت از بین بردن حس قالب بر خود بر افراد یا چیزهای دیگر تمرکز کنید . شاید شنیده باشید که روانشناسان می گویند وقتی می خواهید آرامش پیدا کنید چشمان تان را ببندید و ساحل دریا را تصور کنید، این همان نکته ای است که ما باید توجه داشته باشیم و آن تغییر نقطه تمرکز است. در این مثال شما می توانید به جای مرد ترشرو به مدیرعاملی که لبخند بر لب دارد و با سر سخنان شما را تائید می کند، توجه کنید

توجه مشتری در بازاریابی به اقدام شما

روش های قبلی عمدتا یک واکنش درونی بودند که در ذهن شما اتفاق می افتادند و قابل مشاهده برای مخاطبین و افراد حاضر در جلسه نبود اما تجربه یک حس به تنهایی کافی نیست رفتار واقدامات شما باید آن احساس را منعکس کند. شما می توانید  باروابط عمومی بالای خود این عکس العمل را به طور کلامی بروز دهید مثلا از مرد ترشرو به خاطر فونت ریز اسلایدها عذرخواهی کنید یا یک رفتار غیر کلامی اجرا کنید مثلا یک قیافه عجیب غریب تر از ترشرویی به خود بگیرید و یا هر دو کار را انجام دهید وسپس با لبخند از مرد ترشرو علت اخم کردنش را بپرسید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.