بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

شیوه ی بازاریابی به روش چریکی

استراتژی بازاریابی چریکی

استراتژی های بازاریابی چریکی از روش های سنتی پرهیز می کند و در نهایت زمانی که رقابتی در سطح بالا برای توجه جذب مشتری به وجود آید بودجه های بازاریابی را به نحو احسنت استفاده می کند و هدر نمی دهد. بازاریابی چریکی روش های غیر معمول و قابل توجهی باید همراه باشد و با مقایسه با بازاریابی سنتی کم هزینه تر باشد.

معرفی بازاریابی چریکی

در واقع برگرفته از تاکتیک های جنگی می باشد بازاریابان به عنوان یک میدان جنگ با مطرح کردن تاکتیک های مختلف است عناصر کلیدی مثل مشاوره برندینگ، دیجیتال مارکتینگ،در بازاریابی از قیاس با یک محیط رویارویی نظامی درک می شوند بازاریابی چریکی تاکتیک های جنگ و گریز است
1-زمان،مکان،مطلب را برای به دست آوردن به برتری موقتی متمرکز نمائید
2-ایدئولوژی را همراه با محصول به فروش برسانید
3-الگوهای سنتی را شناسایی کنید و ان ها را تجزیه و تحلیل کنید و سپس بر آنها چیره شوید 
4-به فکر هم افزایی باشید 
5-از گروه هدف خود با تلاش زیاد در جهت آگاهی از اطلاعات پیشی بگیرید
6-از راه حل های جایگزین استفاده نمایید 
7-انعطاف پذیر و چابک باشید قوانین بازاریابی چریکی حاکی از این مطلب است که از استانداردهای استراتژی های بازاریابی فاصله زیادی ندارد
استراتژی چریکی یکی از روش های شناسایی رقبا در بازاریابی می باشد
 
 اجرای بازاریابی چریکی
 سازمان ها و یا شرکتی که  روش بازاریابی چریکی را انتخاب می کند بازاریابی را یک فرآیند و نه یک رویداد در نظر می گیرد 1- بازار را به خوبی بررسی کنید این امر در گرو جستجوی بازار، محصولات، رقابت ها، مشتریان که همه این اطلاعات را می توان از طریق بازاریابی محتوا،بازاریابی موتورهای جستجو،بازاریابی کسب و کار به تمامی این اطلاعات دست یافت 2- لیستی از مزیت های شرکت را تهیه نمایید و سعی در تکمیل این مزیت ها با استفاده از نقطه نظر مشتریان استفاده شود منجر به اتخاذ تصمیمات در مورد سیاست های اصلی برنامه بازاریابی می شود 3- شگردهای بازاریابی را که شرکت د رحملات خود استفاده خواهد کرد انتخاب کنید و زمانبندی و چیدمان و اولویت بندی در استفاده از این شگردها تصمیم بگیرید

تاثیرات مشاوره در موفقیت یک سازمان

مشاوره و مدیریت در موفقیت سازمان

مشاوره و مدیریت جزوه جدایی ناپذیر مدیریت است به صورتی که مشاوره و راهنمایی یک مدیر بسیار کارآمد و موثر است و باعث بهبود و افزایش انگیزه های شخصی و گروهی و در نهایت بهبودکارکرد سازمانی می شود کارکنان و مدیران به صورت هر روز با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد که مشاوره صحیح کمک شایانی به بهبود و رفع مشکلات سازمانی می کنند تا کارکنان بتوانند از ظرفیت های کاری خود در ارتقاء بدهند و به اجرا درآورند.

 برگزاری جلسات مشاوره ای

1- اطلاع رسانی از نحوه عملکرد مثبت و یا منفی آنها
2- بیان استانداردها و قوانین سازمانی برای کارکنان
3- دادن مشاوره به کارمندان برای حل مشکلات شخصی 
4- تشویق عملکرد خوب کارکنان
5- فراهم آوردن فضای دوستانه برای مشاوره دادن کارکنان توسط مدیران سازمان

انواع مشاوره سازمانی را بشناسیم

• مشاوره شخصی: دادن مشاوره شخصی به کارکنان و کارمندان برای شناسایی و رفع مشکلات مالی و مشکلات خانوادگی و کمک به کارکنان برای سازماندهی کردن مشکلات خود
• مشاوره شغلی: بیان استانداردها و قوانین استاندارد و قوانین مرتبط به کار و در جریان قرار دادن کارکنان از فنون دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی جهت بقا در بازار و توسعه سازمانی است

چرخه عمر یک محصول

 چرخه ی عمر محصول

در هر مرحله از چرخه ی عمر محصول نیازمند یک استراتژی خاص خود می باشد اهمیت نوع برنامه ریزی استراتژیک نقش بسزایی دارد به چهار دوره تقسیم می شود 1- دوره معرفی 2- دوره رشد 3- دوره بلوغ 4- دوره افول

مرحله معرفی در عمر محصول

هدف مدیران در این مرحله سودآوری نمی باشد برنامه ریزی های گسترده برای بازاریابی از روش های مختلف مانند بازاریابی آنلاین، بازاریابی کسب و کار، بازاریابی محتوا و روابط عمومی و استفاده از مدیریت استراتژی مناسب در ماندگاری تبلیغات در ذهن مخاطب استفاده می کنند.

روش هایی ساده برای کسب اطلاعات در بازاریابی و فروش

استفاده از نشریه ها برای کسب اطلاعات

به طور کلی تمامی صاحبان مشاغل به صورت روزانه در جریان اخبار و اطلاعات قرار می گیرند نکته قابل تامل برای بازاریابی و فروش موفق مطالعه مقالات علمی و نشریات تخصصی کسب و کار است عدم توجه به مطالب و مقالات منتشر شده در حیطه کاری خود باعث می شود از بسیاری از راهکارها و اطلاعات مندرج در این مقالات بی اطلاع باشید محتوا مقالات علمی نشان می دهد که مخاطب مد نظرش چه کسی است و چه محصولات و خدماتی را ارائه و روش ترویج رقبا را افشا می نماید اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار مدیران بازاریابی و فروش و مدیرانبرنامه ریزی استراتژیک قرار می دهد.


بررسی کردن های دوره ای برای کسب اطلاعات بیشتر 

یکی دیگر از روش های دست یابی به اطلاعات رقبا بررسی های دوره ای از نمایشگاه و یا وب سایت های رقبا به صورت منظم و زمانبندی شده توسط مدیران بازاریابی جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها بپردازند تا از تجربیات اشتباهات  رایج مدیران در جهت ارتقا و توسعه شرکت استفاده نمایید
 

 

طراحی پرسش و پاسخ از رقبا برای کسب اطلاعات

در گردهمایی های تجاری وظیفه مدیران روابط عمومی برقراری ارتباط با صاحبانشرکتهای رقبا است و سعی در جمع آوری اطلاعات از جدیدترین دستاوردها و محصولات تولیدی بپردازید استراتژی های گذشته که رقبا مورد استفاده قرار داده اند و با شکست مواجه شده اند باید مورد بررسی قرار و تحلیل قرار بگیرند تا از تکرار مجدد آن جلوگیری کنیم در این مرحله میزان ضرورت و اهمیت روابط عمومی در سازمان ها مشخص میشود.

مراجعه به شرکت های رقیب به عنوان مشتری

مدیران به ندرت در نقش یک خریدار به رقیب مراجعه می کنند این روش بسیار قوی برای جمع آوری اطلاعات ولی خیلی از مدیران غافل هستند و آن را نادیده می گیرند. مدیران می توانند به عنوان یک مشتری به شرکت رقبا مراجعه کنند و به عنوان یک مشتری برای بررسی رقبا نیز استفاده نمایید. با این روش می توانیم اطلاعاتی مانند معرفی محصولات و خدمات و گاه تست محصول این روش اطلاعات ارزشمندی را به دست بیاوریم

شش کلاه برای بازاریابی

 تئوری نقش شش کلاه تفکر

پیاده سازی تئوری نقش شش کلاه تفکر پیاده سازی این تئوری می توان موضوعات و مسائل بطور دقیق مورد بررسی و باز بینی قرا رداد و بهترین خروجی ها که منجر به بازاریابی و فروش را برای شرکت و سازمان به ارمغان آورد و بهترین راه حل برای رفع موضوع انتخاب شود

معرفی تئوری کلاه قرمز دربازاریابی 

مدیر بازاریابی به بررسی اوضاع می پردازد و نظرات و احساسات و بازخوردها را دریافت و تحلیل و دسته بندی بازاریابی محتوا به این امر می پردازد.