بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

ظاهر یک مدیر فروش

 لباس پوشیدن یک مدیر فروش موفق

یکی از موارد بسیار مهمی که در موفقیت یک بازاریاب نقش بسزایی دارد نحوه ی لباس پوشیدن بازاریاب است . درست لباس پوشیدن و متناسب و  رعایت آراستگی در پوشش می تواند به شما حس خوب و در نتیجه اعتماد به نفس بازاریاب را بالا برده و بر موفقیت حرفه ای ،حس احترام مشتری برای بازاریاب را نیز به همراه خواهد داشت.

لوازم مورد نیاز در جلسه بازاریابی و فروش موفق 

  • همراه داشتن دفترچه وقلم مناسب جلسه
  • همراه داشتن کارت ویزیت به تعداد شرکت کنندگان در جلسه
  • همراه داشتن کاتولوگ و رزومه محصول به تعداد شرکت کنندگان در جلسه
  • قبل از جلسه موبایل خود را خاموش کنید
  • همراه داشتن لب تاب یا آی پد
  • هرگز با سیگار یا آدامس و ... وارد جلسه نشوید

مدیریت  جلسه بازاریابی وفروش

  • محل استقرار خود را پیدا کنیم
  • قبل از نشستن حاضران ننشینیم
  • با تمامی شرکت کنندگان ارتباط چشمی برقرار کنید
  • ادای احترام و قدردانی کردن برای فرصتی که در اختیارش قرا رداده اند از تمامی اعضا
  • قرار دادن وسایل مورد نیاز بر روی میز
  • اعلام آمادگی خود برای شروع جلسه و گوش دادن به صحبت های مشتریان با باز کردن دفترچه و قلم در دست گرفتن
  • در هنگام گوش دادن به نظرات مشتریان به دقت به حرفهایشان گوش دهیم و به چشمهایشان نگاه کنیم و دست ها را به صورت گره کرده روی میز قرار دهیم و با سر حرفهایشان را تایید کنیم و نشان دهیم که با علاقه به حرفهایشان توجه می کنید
  • بعد از پایان صحبت ها نکات مهم را یادداشت کرده که بتوانند در زمان پاسخگویی نکات را مورد توجه قرار دهید
  • در مقابل هیچ نظر و صحبتی از شرکت کنندگان موضع و جبهه گیری نشود
  • همواره لبخند بر لب داشته باشید
  • حرف هیچکدام از شرکت کنندگان را قطع نکنید
  • در پایان از همه تشکر کنید
  • قدرت بیان بسیار عالی داشته باشید در حین جلسه با مطرح کردن سوالات توجه شرکت کنندگان را به خود جلب نمایید

تبلیغات و محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی خیلی مهم است

پست هایی با محتوای ارزشمند و جذاب انتشار دهید

برای جذب خریداران باید محتوای منتشر شده از شما در شبکه های اجتماعی جذاب باشد.

بیش از ۵۰٪ از خریداران به دنبال اطلاعات محصول و خدمات در شبکه‌های اجتماعی هستند.

محبوب‌ترین نوع محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شوند را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغات خیلی مهم است

بسیاری از مخاطبان بالقوه‌ی شبکه‌های اجتماعی شما در صفحات مشابه شما قرار دارند.

با تبلیغ می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید و به دنبال‌کنندگان و مشتریان آتی خود تبدیل‌شان کنید.

برای این کار کافیست لیستی از صفحات مرتبط را بیابید. با مدیریت آن‌ها صحبت کنید و برای تبلیغ اقدام کنید.

تحلیل داده های بزرگ در حوزه ی فروش

در حوزه ی فروش داده های بزرگ چه مزیت هایی دارند؟

اکثر سازمان ها وارگانها برای تحلیل داده های خود تحلیلگرانی را استخدام میکنند تا از داده های خود بهترین استفاده را ببرند . این تحلیلگران همگی اهداف مشخصی دارند و طبق قوانین خاصی به تحلیل داده ها می پردازد که در این بخش تعدادی از این عقاید را بر می شمریم:

اهداف جمع‌آوری داده‌ها در رابطه با فروش اغلب به سه دلیل: ۱) شناسایی مشتریانی که دارای بیشترین ارزش بالقوه برای سازمان هستند. ۲) شناسایی فرصت‌های فروش. ۳) شناسایی بهترین رویکردهای فروش.

این‌ها تنها بخشی از اطلاعات مفیدی هستند که می‌توانید در رابطه با مشتریان به دست آورید. اما داده‌های خوب از ابعاد گوناگونی به شما کمک خواهند کرد که در ادامه برخی دیگر از آن‌ها را نیز می‌خوانید.

  • افزایش بهره‌وری فروش(دستیابی به بهترین نتیجه در کمترین زمان)
  • افزایش تعداد سرنخ‌های بازاریابی و مشتریان بالقوه
  • پیش‌بینی‌های دقیق‌تر
  • افزایش درآمد از طریق افزایش فروش
  • طراحی سازمانی کارآمدتر از طریق بهبود استراتژی‌های فروش

بنابراین همان‌طور که می‌بینید داده‌های بزرگ مزایای مشخص و معقولی دارند و مطمئنا تاثیر بسیاری در افزایش فروش کسب‌وکارها خواهند داشت. اما این روزها بازدهی لازم را ندارند، چرا که سازمان‌‌ها نمی‌‌توانند از آن‌ها به شیوه‌ی صحیح بهره‌مند شوند. جمع‌آوری داده‌ها بسیار مهم است، اما آن‌چه که مهمتر است، جمع‌آوری داده‌های صحیح و تحلیل آن‌ها می‌باشد.

نحوه ی استفاده ی درست از داده های بزرگ

بسیاری از شرکت‌هایی حجم بزرگی از داده‌های بد دارند، زمان بسیار کمی را صرف فکر کردن در مورد آ‌ن‌چه که باید جمع‌آوری کنند و چگونه جمع‌آوری کنند می‌نمایند و به جای این‌که داده‌های مفیدی را صید کنند در میان اقیانوسی از داده‌های بی‌مصرف غوطه‌ور می‌شوند.

از همین رو انجام رو انجام فعالیت‌های زیر توصیه می‌شود:

۱)‌ تعیین اهداف جمع‌آوری داده‌ها (مثل افزایش فروش)

۲) تعیین داده‌هایی که واقعا ارزشمند هستند و می‌توانند در افزایش فروش موثر واقع شوند.

۳) انتخاب روش مناسب برای جمع‌آوری داده‌‌های تعیین شده.

۴)‌ تجزیه و تحلیل داده‌ها و تبدیل آن‌ها به الگوهای اطلاعاتی مفید و موثر.

داده‌های بد منجر به نتایج بدی خواهند شد، آیا از منبع و نوع داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید مطمئن هستید؟ داده‌های شما از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ آیا آن‌ها داده‌های صحیحی هستند؟ آیا در راستای افزایش فروش به شما کمک خواهند کرد؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، به عقب برگردید، استراتژی صحیحی برای جمع‌آوری بزرگ داده‌ها اتخاذ کنید و سپس به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنید.

خرید مردانه، خرید زنانه

چه چیزی برای مردان و زنان در هنگام خرید اهمیت دارد؟

همان گونه که جامعه نمایش داده چیزی که برای مردان اهمیت دارد برند و چیزی که برای زنان اهمیت دارد کیفیت و خدمات است.

از آنجا که مردان و زنان به دلیل تفاوت در ساختار مغزی رفتارهای متفاوتی هم دارند بنابراین نحوه ی تاثیر تبلیغات نیز برای هرگروه متفاوت است. مطالعات اخیر نشان میدهد برای جلب توجه زنان کافی است احساسات آنها را درگیر کنید اما برای جلب توجه مردان به محصولتان باید روی کیفیتو وجه تمایز آن با سایر محصولات تمرکز کنید..دقیقا به همین دلیل است که مردان معمولا به برند محصولات توجه می‌کنند و مشتریان ثابت یک برند هستند در حالی که زنان تنها به خدمات ارائه شده توجه دارند و ممکن است یک محصول مشخص را در دفعات مختلف از برندهای مختلف خریداری کنند.

باتوجه به مطالبی که خواندید قطعا دانش شمانسبت به تفاوت های رفتاری مردان و زنان تغییر پیدا کرده اکنون با توجه به این دانش میتوانید مخاطبان هدف خود رابهتر بیابیدآیا تبلیغات شما به درستی مخاطبان شما را هدف قرار داده‌ است؟ اگر بتوانید مخاطبان و مشتریان خود و تفاوت‌های آنان را به درستی تشخیص دهید، به راحتی می‌توانید ارتباط خود با مشتریانتان را تقویت کرده و فروش خود را افزایش دهید.

 تصمیم گیری زنان برای خرید به زمان بیتری احتیاج دارد

بسیاری از بازاریابان و فروشندگان بر اساس تجارب خود معتقدند مردان به محض این که محصولی که نیاز آن‌ها را برآورده می‌کنند پیدا کنند، آن را خریداری کرده و ماموریت خرید خود را پایان یافته می‌دانند؛ زیرا معتقدند به هدف خود رسیده‌اند: محصولی دارند که به کار آن‌ها می‌آید و همین برای آن‌ها کافیست. اما، سناریوی خرید برای زنان اینگونه نیست و این یکی دیگر از تفاوت‌های رفتاری زنان و مردان در هنگام خرید است. زنان، تنها زمانی یک محصول را خریداری می‌کنند که مطمئن شوند این محصول بهترین گزینه موجود برای آن‌هاست. در واقع، زنان هنگام خرید تنها به کارآمد بودن محصول فکر نمی‌کنند، بلکه محصول باید از جهات مختلف نظیر زیبایی و رنگ نیز بتواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند. بنابراین، می‌توان زنان را به خاطر انرژی و زمانی که صرف خرید می‌کنند، خریدارانی زیرک‌تر از مردان دانست. آن‌ها محصولات را با هم مقایسه می‌کنند و از این طریق قادر خواهند بود اولا چندین انتخاب برای خود داشته باشند و ثانیا بهترین محصول را انتخاب کنند.

برای داشتن یک کانال پر مخاطب چه باید کرد؟

به طور 24 ساعته پشتیبانی کنید

از آن جهت که کانال های تلگرامی یکطرفه هستند و کاربران نمی توانند مطلبی انتشار دهند لذا برای پاسخگویی به پزسش ها ی آنها باید راه های ارتباطی ایجاد کنید تا بتوانند به اهداف خود برسند و از جوین شدن به کانال شما لذت ببرند. شما میتوانید یک تیم ارتباط با مشتری داشته باشید و یوزر آنها را در قسمت ابتدایی و در مشخصات کانالتان قرار دهید تا کاربرانتان بتوانند از این طریق با شما در ارتباط باشند.

تبلیغاتتان را افزایش دهید

هر چقدر هم تلاش کنید، بدون تبلیغات نمی‌توانید سریعا کاربران هدف خود را جذب کنید و به فروش محصولات در تلگرام بپردازید. لذا باید در کانال‌ها و یا گروه‌هایی که با موضوع کسب‌وکار شما در حال فعالیت هستند، تبلیغ کنید. برای این‌کار بهتر است لیستی از کانال‌های مرتبط با کسب وکار خود تهیه کنید، استراتژی‌های آن‌ها را بررسی کنید، در صورتی که مطمئن شدید کاربران هدف شما هستند، برای تبلیغ اقدام کنید.