معنای چابک در توانایی وقدرت ومهارت و سریع جواب دادن و در تکامل وسازگاری با هر تغییر محیط بیرونی است.تمام مدیران برای نگه داشتن موفقیت خود در بین سازمان ها وشبکه های دیگر باید از یک چابک استفاده کنند چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد، در بازار پویای امروز مواجه است. بیل گیتس بنیان گذار و مدیر مایکروسافت می گوید: اگر سازمان ها بتوانند با چابکی و زیرکی سازوکارهایی ایجاد، تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیر قابل پیش بینی در بازار هدف خود باشند. اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز است.
یکی از مهمترین هدفها در بین بازاریابان چابک جلب رضایت مشتری از طریق شبکه های اجتماعی مثل بازاریابی انلاین، بازاریابی محتوا وغیره .....و ارسال وانتشار آن بطور پیوسته و به موقع است. واین جزء خدمات بازاریابی است که باعث حل مشکلات او می شود.