بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

بازاریابی و فروش

درباره فروش و بازاریابی

خرید مردانه، خرید زنانه

چه چیزی برای مردان و زنان در هنگام خرید اهمیت دارد؟

همان گونه که جامعه نمایش داده چیزی که برای مردان اهمیت دارد برند و چیزی که برای زنان اهمیت دارد کیفیت و خدمات است.

از آنجا که مردان و زنان به دلیل تفاوت در ساختار مغزی رفتارهای متفاوتی هم دارند بنابراین نحوه ی تاثیر تبلیغات نیز برای هرگروه متفاوت است. مطالعات اخیر نشان میدهد برای جلب توجه زنان کافی است احساسات آنها را درگیر کنید اما برای جلب توجه مردان به محصولتان باید روی کیفیتو وجه تمایز آن با سایر محصولات تمرکز کنید..دقیقا به همین دلیل است که مردان معمولا به برند محصولات توجه می‌کنند و مشتریان ثابت یک برند هستند در حالی که زنان تنها به خدمات ارائه شده توجه دارند و ممکن است یک محصول مشخص را در دفعات مختلف از برندهای مختلف خریداری کنند.

باتوجه به مطالبی که خواندید قطعا دانش شمانسبت به تفاوت های رفتاری مردان و زنان تغییر پیدا کرده اکنون با توجه به این دانش میتوانید مخاطبان هدف خود رابهتر بیابیدآیا تبلیغات شما به درستی مخاطبان شما را هدف قرار داده‌ است؟ اگر بتوانید مخاطبان و مشتریان خود و تفاوت‌های آنان را به درستی تشخیص دهید، به راحتی می‌توانید ارتباط خود با مشتریانتان را تقویت کرده و فروش خود را افزایش دهید.

 تصمیم گیری زنان برای خرید به زمان بیتری احتیاج دارد

بسیاری از بازاریابان و فروشندگان بر اساس تجارب خود معتقدند مردان به محض این که محصولی که نیاز آن‌ها را برآورده می‌کنند پیدا کنند، آن را خریداری کرده و ماموریت خرید خود را پایان یافته می‌دانند؛ زیرا معتقدند به هدف خود رسیده‌اند: محصولی دارند که به کار آن‌ها می‌آید و همین برای آن‌ها کافیست. اما، سناریوی خرید برای زنان اینگونه نیست و این یکی دیگر از تفاوت‌های رفتاری زنان و مردان در هنگام خرید است. زنان، تنها زمانی یک محصول را خریداری می‌کنند که مطمئن شوند این محصول بهترین گزینه موجود برای آن‌هاست. در واقع، زنان هنگام خرید تنها به کارآمد بودن محصول فکر نمی‌کنند، بلکه محصول باید از جهات مختلف نظیر زیبایی و رنگ نیز بتواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند. بنابراین، می‌توان زنان را به خاطر انرژی و زمانی که صرف خرید می‌کنند، خریدارانی زیرک‌تر از مردان دانست. آن‌ها محصولات را با هم مقایسه می‌کنند و از این طریق قادر خواهند بود اولا چندین انتخاب برای خود داشته باشند و ثانیا بهترین محصول را انتخاب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.